Vliv psychorelaxačních cvičení na děti s ADHD/ADD
The Influence of Psycho-relaxation Exercises on Children with ADHD/ADD
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3892Identifiers
Study Information System: 20781
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Housarová, Blanka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Předkládaná diplomová práce se zabývala vlivem psychorelaxačních cvičení na děti s ADHD/ADD. Záměrem práce bylo zachycení efektu psychorelaxačních cvičení na obtíže dětí spojené s jejich poruchou. Cílem průzkumu byl pokus zjistit, do jaké míry pomáhají psychorelaxační cvičení zvýšit koncentraci pozornosti a rozvoj sociálních dovedností dětí v kolektivu třídy speciální mateřské školy. Teoretická část se zabývala problematikou poruch chování a významem psychorelaxace pro tyto děti. Praktická část se zaměřila na obsah psychorelaxačních cvičení se zjišťováním jejich účinnosti na děti s ADHD/ADD. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The presented thesis focused on the influence of psychorelaxation exercises on the personality of a child with ADHD/ADD. The purpose of the thesis was to monitor the effect of psychorelaxation exercises on the difficulties that children suffering from thistype of disorder face. The survey aspired to find out how much do the psychorelaxation exercises help to increase the level of attention and concentration as well as the development of social skills of children who are part of a special-education kindergartenclass.The theoretical part dealt with the problems of behavioral disorder and the importance of psychorelaxation for this type of children in particular. The practical part focused on the psychorelaxation exercises themselves, with the emphasis on finding out their level of influence on children with ADHD/ADD. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)