Současná rodina a morální vývoj předškolního dítěte
The Contemporary Family and the Moral Development of Pre-School Children
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3896Identifiers
Study Information System: 166906
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Kropáčková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce se zabývá současnou rodinou a vývojem předškolního dítěte z hlediska výchovy k morálním hodnotám. Sleduje probíhající změny rodinného prostředí a vliv na výchovu dítěte po převratných demokratických změnách ve společnosti. Je zaměřena na zkoumání a hledání rozdílů a odlišností ve dvou definovaných skupinách rodin (bez vyznání a věřících) v rámci České republiky. V práci se také promítá několikaletá praxe a zkušenosti v tradičních i církevních mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The dissertation focuses on contemporary family and on development of pre-school child as regards teaching moral values. It observes undergoing changes in family environment and their influence on raising a child after epochal democratic changes in society. It focuses on examining and finding differences in two distinct groups of families (agnostic and worshipping) in the Czech Republic. Several years of practice and experience in both traditional and clerical nursery schools are also reflected in the dissertation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)