Popularita florbalu v ČR
Popularity of Floorball in the Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/39060/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39060Identifiers
Study Information System: 88342
Collections
- Kvalifikační práce [8874]
Author
Advisor
Referee
Procházka, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Popularita, historie a vývoj florbalu, marketingový výzkum, elektronické dotazování, florbal na školách, popularita florbaluKeywords (English)
Popularity, history and development of floorball, marketing research, electronic questioning, floorball at schools, popularity of floorballbakalářské práce Název práce: Popularita florbalu v České republice Jméno autora: Jakub Noha Katedra: Katedra kinantropologie, humanitních věd a managementu sportu Obor: Management tělesné výchovy a sportu Vedoucí práce: PhDr. Vladimír Janák CSc. Počet stran: 70 Počet příloh: 1 Rok obhajoby: 2011 Metodologie: Elektronické dotazování, analýza, vyhodnocení a interpretace získaných dat Klíčová slova: Popularita, historie a vývoj florbalu, marketingový výzkum, elektronické dotazování, florbal na školách, popularita florbalu Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá výzkumem popularity florbalu v České republice zejména u mladé generace a povědomím a znalostech veřejnosti o daném sportu. V první části je přiblížen vznik a vývoj florbalu ve světě i v České republice. Dále je podrobněji popsán proces marketingového výzkumu. V další části je uvedeno zpracování výsledků, kterých bylo dosaženo pomocí elektronického dotazování.
of bachelor thesis Title of thesis: Popularity of floorball in the Czech Republic Name of the author: Jakub Noha Department: Department of Kinanthropology and Humanities Subject of study: Sports management Head of the thesis: PhDr. Vladimír Janák CSc. Number of pages: 70 Number of enclosures: 1 Year of the Oral defence: 2011 Methodics: electronic questioning, analyse, evaluation and interpretation of facts Key words: Popularity, history and development of floorball, marketing research, electronic questioning, floorball at schools, popularity of floorball Summary: The bachelor thesis is about the research of populartity of floorball in the Czech Republic espacially among rising generation and also about awareness and konwledge of this sport. In the first part there is introduced genesis and development of floorball in the world and in the Czech Republic. There is described in more detail the process of marketing research. The other part presents results achieved by electronic questioning.