Nutriční chování dospívajících a školní stravování
Nutrition in the Adolescent and School Meal-Plans
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3909Identifiers
Study Information System: 20937
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Vodáková, Jitka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Domestic Science
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Tématem diplomové práce je nutriční chování dospívajících a školní stravování. První část obsahuje hodnocení vlivu stravování na zdravotní stav dospívajících vzhledem ke způsobu stravování, jsou zde rozebrány jednotlivé složky potravy a jejich množství, které je potřebné pro příznivý vývoj dospívajícího. V další kapitole se zabývám tím, co to je školní stravování, jeho historií, zmiňuji se o školním stravování v cizích zemích a srovnávám ho se školním stravováním v České republice. V této kapitole je dále zahrnuta legislativa a její vývoj. V další kapitole rozebírám úlohu školy při zajištění stravovacího a pitného režimu žáků. Následující kapitola je věnována výzkumu s cílem zjistit, jak žáci vybraných základních škol využívají školní stavování a jaké k němu mají postoje. Poslední kapitola je věnována vyhodnocení výzkumného šetření a navrhnutí opatření. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Tématem diplomové práce je nutriční chování dospívajících a školní stravování. První část obsahuje hodnocení vlivu stravování na zdravotní stav dospívajících vzhledem ke způsobu stravování, jsou zde rozebrány jednotlivé složky potravy a jejich množství, které je potřebné pro příznivý vývoj dospívajícího. V další kapitole se zabývám tím, co to je školní stravování, jeho historií, zmiňuji se o školním stravování v cizích zemích a srovnávám ho se školním stravováním v České republice. V této kapitole je dále zahrnuta legislativa a její vývoj. V další kapitole rozebírám úlohu školy při zajištění stravovacího a pitného režimu žáků. Následující kapitola je věnována výzkumu s cílem zjistit, jak žáci vybraných základních škol využívají školní stavování a jaké k němu mají postoje. Poslední kapitola je věnována vyhodnocení výzkumného šetření a navrhnutí opatření. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)