Využívání multimédií a multimediálních aplikací ve výuce chemie na SŠ v ČR
Employment of multimedia in chemistry education at high schools in the Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39334Identifiers
Study Information System: 79910
Collections
- Kvalifikační práce [20091]
Author
Advisor
Referee
Teplý, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Chemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Education
Department
Department of teaching and Didactics of Chemistry
Date of defense
13. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Multimédia, dotazníkové šetření, prezentace, využívání multimédií, výuka na SŠ, ICT, informační a komunikační technologieKeywords (English)
Multimedia, questionnaire survey, presentation, employment of multimedia, high school education, ICT, information and communication technologiesBakalářská práce se zabývá problematikou multimediální podpory výuky chemie na středních školách. Přiblíží čtenáři možnosti využívání informačních a komunikačních technologií a to nejen při výuce chemie. Tyto technologie mají totiž významnou roli v moderním vyučování a procesu učení. Součástí práce je tvorba a vyhodnocení dotazníkového šetření, které podává přibližný přehled o výskytu a využívání multimédií a multimediálních aplikací v českých školách.
Bachelor thesis deals with multimedia support for teaching chemistry in secondary schools. Clarify reader the possibility of using ICT, not only in chemistry education. These technologies have an important role in modern teaching and learning process. Part of this work is the creation and evaluation of the questionnaire survey, which gives a rough overview on the prevalence and use of multimedia and multimedia applications in Czech schools.