Klavírní duo. Možnosti využití v pedagogické a umělecké práci
Piano duet. The Possibilities for Educational and Artistic Work
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3939Identifikátory
SIS: 20629
Kolekce
- Kvalifikační práce [19149]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Gregor, Vít
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
24. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Má diplomová práce se zabývá historickým vývojem a interpretačními zvláštnostmi klavírního dua. Důležitou součástí je také pohled na výuku klavírního dua na základních uměleckých školách. Téměř všechny kapitoly jsou rozděleny na dva podobory klavírního dua, a to na čtyřruční hru a hru na dva klavíry. Každý z nich má vlastní historický vývoj i způsob interpretace. Z osobní zkušenosti z práce s dětmi na základní umělecké škole v předmětu hra na klavír jsem se rozhodla věnovat více pozornosti problematice a výběru instruktivní literatury pro své žáky. Jedním z důvodů byl také malý zájem o toto odvětví ze strany většiny mých spolupracovníků. Je to zapříčiněno hlavně neznalostí a malou dostupností metodického materiálu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The main topic of my thesis is Piano duet - with possible application in education and artistic performance. Piano duets are two kinds: those for two players at one instrument, and those in which each of the two pianists has an instrument to himself. This thesis is divides into four chapters. The first one contains historical overview of the piano duets development. The second chapter provides examples of various national or international competitions and the most famous czech and foreign professional piano duets. Next chapter deals with specific technical issues of piano duets, for example selection o f piano partner or selection of repertoire. The last chapter focuses on piano duets instructions at czech music schools. It also provides some examples o f instructive literature for preschool children and pupils o f the elementary and middle schools. This thesis is an account of piano duets from the educational and artistic aspects. It is not systematic methodological text for piano teachers but it can cast light on issues of piano duets and provides them basic information. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)