Raná péče a vzdělávací systém sluchově postižených ve Francii
Early Care and the Education System for the Hearing-Impaired in France
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3951Identifiers
Study Information System: 20975
Collections
- Kvalifikační práce [19149]
Author
Advisor
Referee
Hádková, Kateřina
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Cílem této diplomové práce je popsání současné situace v péči o neslyšící a jejich vzdělávání ve Francii. Zaměřuje se na dělení sluchových vad dle francouzského systému, na možnosti reedukace a komunikace sluchově postižených. Klíčová slova: sluchová vada, sluchově postižený, centrum rané páče, speciální pedagog vychovatel, kochleární implantát, integrace, vzdělávání, Institut pro neslyšící v Paříži. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of this study is to provide an account of the care for the hearing impaired and their education in France. It is concerned with classifications of hearing impairement according to the French système as well as possibilities of reeducation and communication in hearing impaired people. Key words: hearing impairement, hearing impaired, centre for primary care, special education -teacher. Cochlear implant, integration, education, National Institut for the Deaf in Paris. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)