Konstruktivní přístupy ve vyučování geometrie na základní škole
Constructivist approaches to teaching geometry
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3977Identifiers
Study Information System: 20869
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Jirotková, Darina
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Special Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem mé diplomové práce bude případová studie. V rámci této studie se budu snažit vyzdvihnout konstruktivní prvky ve výuce u dvou učitelek různých škol. Pozorování budu provádět pomocí vlastních náslechů, kdy budu chodit ke dvěma učitelkám, přičemž každá reprezentuje rozdílný přístup, který spočívá v různém začlenění konstruktivních prvků do vyučování geometrie. Má práce bude koncipována do stěžejních kapitol, které budou reprezentovat jednotlivé etapy mého sledování. Každá etapa bude rozpracována do podrobnější analýzy. Jednotlivé etapy budou uzavřeny vlastním návrhem vyučovací hodiny. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of my work will be case study. Within the study I will try to take up the constructive elements of education at two different teachers at different schools. The sighting I will do across my own previews at these two schools. Every school is represented by one teacher. Every teacher represents the approaches which rests in different including of element of constructive education at the education of geometry. My essay will be made to main chapters which will reprezent each part of my sighting. Every part will be developed to more detailed analyzist. Each part will be closed by own suggestion of my lesson. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)