Didaktická hra jako prostředek rozvíjející čtení v 1. ročníku
A Didactic Game as a Means of Fostering Reading in the First Grade
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3983Identifiers
Study Information System: 21097
Collections
- Kvalifikační práce [19336]
Author
Advisor
Referee
Křivánek, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce Didaktická hra jako prostředek rozvíjející čtení v 1. ročníku zpracovává téma primárního vzdělávání, především téma současného pojetí výuky počátečního čtení (cíle, úkoly, organizace, metody a hodnocení výuky). Obsahuje též soubor didaktických her pro rozvoj čtení, který by měl být inspirací při práci s dětmi. Z uvedeného výzkumného šetření, jehož cílem bylo zmapovat práci učitelů v 1. ročníku, vyplynulo, že by učitelé takovýto soubor uvítali. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Thesis on Didactical games as a means of developing reading skills in the first class, dealing with primary school educational themes, mainly the current concept of primary education reading (aim, tasks, organisations, methods and pedagogy assessment). Also dealing with comprehending complex didactic games relating to reading education, which should provide inspiration for working with children. Following the initial research, the aim of which was to monitor teachers' work in the first class, the teachers involved expressed an interest in working with similarly complex games. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)