Mediální gramotnost studentů gymnázií v oblasti sociálních sítí
Media literacy of high school students in the field of social networks
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39900Identifiers
Study Information System: 93365
Collections
- Kvalifikační práce [18343]
Author
Advisor
Referee
Švelch, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
26. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
média, gramotnost, sociální síť, internet, výzkum, dospívající, gymnázium, kvantitativníKeywords (English)
media, literacy, social network, internet, research, teenager, high school, quantitativeBibliografický záznam DUBEN, Otakar. Mediální gramotnost studentů gymnázií v oblasti sociálních sítí. Praha, 2012. XX s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Radim Wolák. Abstrakt Diplomová práce "Mediální gramotnost studentů gymnázií v oblasti sociálních sítí" se zaměřuje na analýzu mediální gramotnosti studentů 1. - 3. ročníku vyšších gymnázií a klade si za cíl definovat znalosti, které tato sociální skupina potřebuje pro bezpečné a uvědomělé používání sociálních sítí. Pro zpracování tématu byla použita kvalitativní analýza formou focus groups a následně kvantitativní výzkum na vzorku 220 studentů jednoho pražského gymnázia. V práci jsou podrobně popsány analyzované vzorce chování teenagerů v tomto prostředí a nejčastější chyby, kterých se při používání této rychle se rozvíjející mediální platformy dopouštějí. Práce se soustředí také na témata, která s mediální gramotností na sociálních sítích úzce souvisí, tedy na používání těchto sítí jako spolehlivého informačního zdroje, bezpečného komunikačního nástroje a také náplně volného času a neopomíjí ani osvětlení častých negativních jevů souvisejících s rozvojem sociálních sítí. Samostatná kapitola je věnována jak historii...
Bibliografický záznam DUBEN, Otakar. Mediální gramotnost studentů gymnázií v oblasti sociálních sítí. Praha, 2012. XX s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Mgr. Radim Wolák. Abstract Thesis "Media literacy of high school students in the field of social networks" focuses on the analysis of media literacy of students from first three years of high school. It aims to define the knowledge this social group needs for safe and conscious use of social networks. For treatment of the theme was used qualitative analysis with focus groups and subsequent quantitative research on a sample of 220 students in one high school in Prague. In this thesis are described analyzed patterns of teenagers in virtual milieu and the most common mistakes they commited within using this fast- growing media platform. This thesis also focuses on topics closely linked with media literacy on social network. It means the use of social networks as a reliable sources of information, secure communication tools and leisure activities as well. It doesn't omit clarification of frequent adverse events associated with the development of social networks. A separate chapter is devoted to the history of social networks and...