Stylizace doprovodů lidových písní s výhledem na provádění s dětským instrumentálním souborem a na vokální provádění
Stylization of Folk Songs with a view to Performance with Children?s Instrumental Groups and Vocal Performance
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3991Identifiers
Study Information System: 20897
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Bělohlávková, Petra
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Hudba má v mém životě jedno z nejdůležitějších postavení. Dokáže mne rozčílit, uklidnit, rozesmát i rozplakat, často za mne mluví a myslím si, že i díky ní se pohybuji v životě tím správným směrem. Na českých základních školách jsou většinou hodiny hudební výchovy pojímány jako hodiny zpěvu. Je spousta učitelů, kteří prožívají tyto hodiny jako nutné zlo, a to se samozřejmě odráží i ve vztahu dětí k hudebnímu světu. Bylo by ideální, kdyby se této činnosti věnovali jen učitelé "zapálení pro věc" a především hudební praktici. Je celkem nevyhovující, když pedagog dokáže vyjmenovat stupnice, ale své znalosti nevyužije v praxi (transponovat písně do potřebné tóniny apod ). Doufám, že se k této skupině neřadím a dětem, se kterými hodiny hudební výchovy prožívám, poskytuji víc, než jen pouhý výřad informací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hudba má v mém životě jedno z nejdůležitějších postavení. Dokáže mne rozčílit, uklidnit, rozesmát i rozplakat, často za mne mluví a myslím si, že i díky ní se pohybuji v životě tím správným směrem. Na českých základních školách jsou většinou hodiny hudební výchovy pojímány jako hodiny zpěvu. Je spousta učitelů, kteří prožívají tyto hodiny jako nutné zlo, a to se samozřejmě odráží i ve vztahu dětí k hudebnímu světu. Bylo by ideální, kdyby se této činnosti věnovali jen učitelé "zapálení pro věc" a především hudební praktici. Je celkem nevyhovující, když pedagog dokáže vyjmenovat stupnice, ale své znalosti nevyužije v praxi (transponovat písně do potřebné tóniny apod ). Doufám, že se k této skupině neřadím a dětem, se kterými hodiny hudební výchovy prožívám, poskytuji víc, než jen pouhý výřad informací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)