Podmínky úspěšné integrace
Conditions for Successful Integration
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3993Identifiers
Study Information System: 21065
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Křivánek, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová práce je zaměřena na problematiku integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné základní škol. Práce pojednává o term inologii spojené s integrací, dále popisuje současné snahy a východiska v Evropě i u nás ve vztahu k integraci. Autorka sleduje podm ínky a kom petence činitelů podílejících se na integračním procesu, analyzuje přínos a problém y spojené s integračním procesem . Mezi tyto činitele patří vedle žáka se speciálním i vzdělávacím i potřebami i třída, kde je integrován, učitel a pedagogický sbor, dále vedení školy, rodina, odborná péče. Mezi neživé činitele patří materiálnětechnické podmínky. Ktomu, aby integrace byla úspěšná a tedy i přínosná, je nutné, aby všichni činitelé, spolupracovali s vlastním vnitřním přesvědčením . Nestačí se totiž k integraci stavět form álně, tj. formálně ji vykazovat, ale je nutné ji skutečně realizovat. V tom je její skutečný smysl. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diploma paper is focussed on the issue of the integration of the children with special educational needs into the mainstream schools. Diploma paper deals with the terminology connected with the integration it describes the efforts and resources in Europe as well as in the Czech Republic The main concern is put on describing the conditions and competencies of the agents (who take part in the integration process) The contribution and problems connected with the integration are being analysed. The agents acting in the process are the child with the special educational needs, classmates, teaching staff, head teacher, family as well as the other specialists. The factors are of a personal, material and technical character The co-operation of all the agents is required for guaranteeing a successful and beneficial integration Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)