Human-like bot
Bot podobný člověku
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/40002/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40002Identifikátory
SIS: 117058
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořák, Filip
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
18. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
bot, autonomní agent, UT2004, PogamutKlíčová slova (anglicky)
bot, autonomous agent, UT2004, PogamutHlavním cílem této práce je vytvořit bota pro Unreal Tournament 2004, jehož chování má být co nejpodobnější lidským hráčům. Nejdříve jsme naměřili herní data od lidí a od botů. Poté jsme vybrali výchozího bota a udělali jsme celkem pět iterací porovnání dat od bota s lidskými daty, výběru nějakého rozdílu, vylepšení bota s cílem odstranit tento rozdíl a znovu měření dat. Úspěšná vylepšení byla odebrání otáčení bota za běhu, přidání reakcí na zasažení a lepší přepínání zbraní. Vylepšení která nezmenšila rozdíly byla přidání kempovacího a toulavého módu a útěk s použitím modulu viditelnosti. Na závěr byla věrohodnost bota testována během studie s lidskými hráči. Bot se bude účastnit soutěže botů podobných člověku pojmenovanou 2K BotPrize.
The main goal of my thesis is to create a bot for Unreal Tournament 2004 whose behaviour will be as similar as possible to human controlled players. At the beginning, I measured game play data from both humans and bots. Then, I chose one initial bot and I did five iterations of comparing bot data with humans data, selecting one difference, improving the bot with the aim to eliminate the difference and measuring data again. The successful improvements I made were removing rotations during running, adding reactions on hit and better weapon switching. The improvements that did not make a difference were adding a camping and roaming objective and evade using visibility module. In the end, believability of the bot was tested during a study with human players. The bot will take part in a human-like bot competition named the 2K BotPrize.