Faktory ovlivňující volbu druhu dopravního prostředku v přepravě osob
Factors Affecting Modal Choice in Passenger Transport
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40030Identifikátory
SIS: 119212
Kolekce
- Kvalifikační práce [20091]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mikula, Karel
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie a kartografie
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
19. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Práce zkoumá faktory ovlivňující volbu druhu dopravního prostředku v přepravě osob. Nejdříve analyzuje teoretické přístupy zkoumající tuto problematiku, následuje stěžejní část, kde autor diskutuje s literaturou jednotlivé faktory jako je fyzické prostředí, obsluha území veřejnou dopravou, socio-demografické aspekty i faktory environmentální, ekonomické a psychologické, které mají zásadní vliv na dopravní chování obyvatelstva. Následující empirická část je pilotní studií faktorů volby dopravního prostředku na příkladu obce Kluky u Mladé Boleslavi. Zde autor potvrzuje vliv faktorů zkoumaných v předešlé části práce, kterými jsou sídelní struktura, vlastnictví auta, kvalita dopravní obslužnosti veřejnou dopravou, rodinný stav, ale i individuální preference a vliv celospolečenských norem. Klíčová slova: volba dopravního prostředku, veřejná doprava, obsluha území, dopravní chování
The thesis examines factors affecting modal choice in passenger transport. Firstly, it analyzes theoretical approaches to this research topic. Then comes the main part of the thesis, where the author discusses with the literature particular factors such as the physical environment public transport services in the area, socio-demographic aspects and environmental, economic and psychological factors, which fundamentally influence the transport behavior of the population. Then follows an empirical part which is a pilot experimental study of factors affecting modal choice on the example of the municipality of Kluky near Mladá Boleslav (CZE). The author confirms the impact of the previously discussed factors, which are: residential structure, car ownership, quality and availability of public transport service, family situation but also individual preferences and influence of what is generally regarded as a norm. Keywords: modal choice, public transport, public transport availability, transport behavior