Využití nových médií v marketingu na příkladu společnosti Vodafone
The use of new media in marketing with the company Vodafone as an example.
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40226Identifiers
Study Information System: 126617
Collections
- Kvalifikační práce [18289]
Author
Advisor
Referee
Máchová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
12. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
nová média, sociální sítě, Internet, Vodafone, komunikace, mobilní operátorKeywords (English)
new media, social network, Internet, Vodafone, communication, mobile operatorPráce analyzuje využití nových médií v marketingu, a to především ve světle změn, ke kterým v posledních desetiletích dochází. Jedná se o mohutný rozvoj informačních technologií a digitalizaci, které s sebou přináší nejen nové komunikační kanály, ale způsobují i změny v používání těch současných. To klade nároky nejen na uživatele, ale i na inzerenty, kteří se těmto změnám musí přizpůsobit, pokud nechtějí ztratit své zákazníky. Způsob, jak komunikovat ve světě nových médií je velmi specifický a liší se především nutností větší interakce a bližšího kontaktu se zákazníkem. To představuje na jednu stranu výhodu v podobě okamžité zpětné vazby, na stranu druhou ovšem vystavuje firmy kritice, která se nyní děje ve veřejném prostoru. Změny, ke kterým v mediálním světě dochází totiž částečně stírají rozdíly mezi producenty a konzumenty médií, respektive umožňují vytvářet a sdílet obsah doslova komukoli, kdo je připojen na internet. Jako příklad jsem si vybrala společnost Vodafone, která dle mého názoru v komunikaci v rámci nových médií poměrně úspěšná. Aktivně komunikuje na sociálních sítích, dokáže je integrovat do svých kampaní a její časopis a web ČiliChili je skvělým příkladem vlastněného média. V závěru práce hodnotí aktivity Vodafone i s ohledem na trendy ve světě a dotýká se i možného budoucího vývoje na...
The thesis analyse the use of new media in marketing communication, most of all with regard to the changes which had been taking place during last few decades. The development of information technologies a digitalisation brings about not only new communication channels, but it also causes changes in usage of the present ones. This requires not only the users but also the advetisers to adapt, at least if they are not willing to loose their customers. The means of communication in the world of new media is very specific and differs mainly in need of interaction and closer contact with the customer. On one side, this is a huge advantege since it is now possible to get immediate feedback, but on the other side, there is also the danger of being publicly criticized. The changes in media world also diminish the difference between media producers and consumers by enabling anyone connected to the Internet to create and share content. I chose company Vodafone as an example, because in my opinion, when communicating in the world of new media, it is quite succesful. It actively communicates on social networks, it is able to integrate them into its campaigns and magazine ČiliChili is a great example of owned medium. In conclusion, the thesis evaluates Vodafone activities considering the latest trends worldwide and it...