2D Platform Game Creator
2D Platform Game Creator
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/40286/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40286Identifiers
Study Information System: 115109
Collections
- Kvalifikační práce [11266]
Author
Advisor
Referee
Babka, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic
Date of defense
6. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
editor her, vizuální skriptováníKeywords (English)
game creator, visual scriptingPráce se zabývá implementací aplikace pro vytvoření 2D her založených na simulaci reálné fyziky. Hru lze vytvořit bez znalosti programování. Je navrženo vizuální skriptování pro definici chování objektů ve hře, které je jednoduše rozšířitelné. Herní objekt je popsán konečnými automaty. Ve stavech se na virtuální ploše spojují uzly s předdefinovaným chováním. Je provedeno porovnání s podobnými aplikacemi. Práce obsahuje ukázkový projekt, který demonstruje schopnosti aplikace a vizuálního skriptování.
The aim of this thesis is to implement an application for creating 2D games with physics simulation. The game can be created without any programming knowledge. We propose an extendable visual scripting to define the behaviour of game objects. The game objects are described by finite state machines. Nodes with pre-defined behaviour are connected on a virtual space at the object states. The work contains a comparison with similar applications. The capabilities of the application and the visual scripting method are demonstrated on a sample project.