Spektrální rendering
Spectral Rendering
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/40362/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40362Identifikátory
SIS: 123011
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pavlík, Ivo
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Programování
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
18. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
spektrální rendering disperze světla sledování paprsku fotonové mapyKlíčová slova (anglicky)
spectral rendering dispersion ray tracing photon mappingPředmětem této práce je navrhnout a implementovat zobrazovací sys- tém, vhodný pro kreslení průhledných materiálů - zejména drahých kamenů. Důraz je kladen na spektrální vlastnosti světla, disperzi a refrakční kaustiky. Vstupem programu je XML soubor popisující zobrazovanou scénu - konfigu- rační parametry celého zobrazování, světelné zdroje a objekty (jejich geometrii a materiálové vlastnosti). Aplikace umožňuje použít jak laboratorně naměřená spektroskopická data, tak i zjednodušené modely pro experimentální využití. Vý- stupem je rastrový obrázek zobrazující danou scénu. Výpočet je založen na kom- binaci dvou metod: sledování paprsku a mapování fotonů.
The object of this thesis is to design and implement imaging system suitable for drawing transparent materials - especially gemstones. Emphasis is placed on the spectral properties of light, dispersion and refractive caustics. The input is an XML file describing the rendering scene - display configuration parameters, light sources and objects (their geometry and material properties). The application allows the use of both laboratory-measured spectroscopic data, as well as simplified models for experimental use. The output is a raster image depicting the scene. The whole calculation is based on a combination of two methods: ray tracing and photon mapping.