Marketingové strategie luxusních módních značek pro děti - komparace značek D&G Junior a John Galliano Kids za období 2010-2011
Marketing strategies of luxury fashion brands for kids - comparation of the brands D&G Junior and John Galliano Kids in the period of 2010-2011
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40581Identifiers
Study Information System: 116520
Collections
- Kvalifikační práce [18289]
Author
Advisor
Referee
Klabíková Rábová, Tereza
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
19. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Luxusní móda pro děti, marketing luxusního zboţí, luxus, John Galliano, John Galliano Kids, Dolce &, Gabbana, D&G JuniorKeywords (English)
Luxury fashion for kids, luxury marketing, luxury, John Galliano, John Galliano Kids, Dolce &, Gabbana, D&G JuniorV této bakalářské práci se snažím popsat, jakým způsobem formují své marketingové strategie luxusní módní značky pro děti. Chci zjistit, jaká jsou specifika těchto strategií a jak se liší od strategií v klasickém marketingu. Tyto jevy budou konkrétně popsány na dvou příkladech dětských luxusních značek - John Galliano Kids a D&G Junior. V první části práce je vysvětlen pojem "luxus" a vyložen teoretický základ marketingu luxusního zboží. K tomu je využita česká a zahraniční literatura věnující se dané problematice. Je také představen pojem "extenze značky", jelikož většina luxusních módních značek pro děti jsou divizemi luxusních módních značek pro dospělé. Dále jsou pak popsány specifika marketingu cíleného na děti v souvislosti s luxusní módou. V druhé části se věnuji vlastní analýze marketingových strategií zkoumaných značek a následně jejich komparaci. V poslední části popisuji vnímání dětského luxusu v České republice a jak se jeho prezentace u nás liší od pojetí v zahraničí. Také je v této části zohledněna kritika dětské luxusní módy.
In this bachelor thesis I am trying to describe how marketing strategies of luxury fashion brands for kids are formed. I attempt to find the specifics of these strategies and how it differs from the strategies in standard marketing. These features are going to be described on two examples of luxury fashion brands for kids - John Galliano Kids and D&G Junior. In the first part of the thesis there is described the term "luxury" and there are also explained theoretical basics of luxury goods marketing. For this purpose I used czech and foreign literature that is dedicated to analyzed issues. There is also explained the term "brand extension", because most of the luxury fashion brands for kids are divisions of luxury fashion brands for adults. Further there are described specifics of marketing targeting children in connection with luxury fashion. The second part is concerned of the own analysis of examined brands and subsequently their comparation. The last part describes perception of children's luxury in the Czech Republic and how differentiates the conception in our country and abroad. Furthermore this part mentions the critics of luxury fashion for kids.