Integrace dětí školního věku s ADHD do vrstevnické skupiny
Integration of children school age with ADHD in to a peer group
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41029Identifiers
Study Information System: 111744
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Janošová, Pavlína
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Social Paedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
24. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Tato práce je zaměřena na analýzu problémů spojených s integraci dětí s ADHD do vrstevnické skupiny. Jejím cílem je zjisti, zda integrace probíhá a jestli dětem, rodičům a učitelům nepřináší více problémů než užitku. V této práci je vysvětlena problematika ADHD, historie tohoto pojmu, projevy, etiologie, diagnostika podle MKN-10 a DSM-IV a terminologie. Praktická část byla zaměřena na zjištění názorů a postojů dětí s ADHD, jejich rodičů a učitelů. Ke zjištění potřebných informací byla použita metoda dotazníků.
This work is focussed on the integration of the children with ADHD into the peer group. Its target is to find out, if the integration proceeds and if it satisfies the children, the parents and the teachers. There's the issue of the ADHD, history of this term, the manifestations, the etiology, and the diagnostics by MKN-10 and DSM-IV and terminology explained. The applied part was realized through the use of the questionaries fullfiled bz the children with ADHD, their parents and the teachers from the different schools.