Hodnocení regionálních učebnic vydaných v Česku po roce 1990. Ukázka tvorby pracovní učebnice o Krnovsku
Assesment of Regional Textbooks Published in Czechia after the Year 1990. Demonstration of Krnovsko Work Course Book Creating
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/41070/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41070Identifikátory
SIS: 100719
Kolekce
- Kvalifikační práce [20202]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kučerová, Silvie Rita
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství biologie pro střední školy - Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
18. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Poznávání místního regionu, regionální učebnice, KrnovskoKlíčová slova (anglicky)
Exploration the local region, regional textbooks, Krnov RegionDiplomová práce "Hodnocení regionálních učebnic vydaných v Česku po roce 1990. Ukázka tvorby pracovní učebnice o Krnovsku" je zaměřena na problematiku poznávání místního regionu, která představuje z pohledu geografického vzdělávání značný a dosud nevyužitý potenciál. První část objasňuje na základě dostupné odborné literatury pojem místní region a jeho vymezení, následuje zakotvení výuky místního regionu v Rámcových vzdělávacích programech a v zahraničních kurikulech. Ve čtvrté a páté kapitole je nastíněna koncepce poznávání místního regionu a tvorby regionální učebnice. Sbírka regionálních učebnic školského zařízení Lipka v Brně se stala předmětem kvantitativního a kvalitativního výzkumu, podkladu pro hodnocení vybraných učebnic. Závěrečná část diplomové práce je jejím těžištěm. Na základě svého studia, hodnocení regionálních učebnic a zkušeností z praxe autorka vytvořila kapitolu připravované učebnice o Krnovsku.
Diploma thesis "Assesment of regional textbooks published in Czechia after the year 1990. Demonstration of Krnovsko work course book creating" is focused on the local region exploration which represents huge and still not used capacity from the geographical point of education. The first part of this work explains the term local region by the way of the special sources and is followed by comfirmation of the local region education in framework educational programmes and foreign curricula. In the fourth and the fifth parts of this thesis there is scatched the concept of local region recognition and regional textbook creation. The regional textbooks collection from educational institution Lipka in Brno was the main subject of of the qualitative and quantitive part of the research and the source for the selected textbooks assesment as well. Final part of this thesis is the centre of it. The special chapter about Krnovsko was formed for the future textbook from the author's own study research, local region textbooks assesment and her practical experience.