Etická výchova
Etics Education
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/41269/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41269Identifikátory
SIS: 110496
Kolekce
- Kvalifikační práce [2256]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kotas, Jan
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Teologické nauky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pastorálních oborů a právních věd
Datum obhajoby
4. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Přirozený mravní zákon, Etická výchova, klíčové kompetence, morální vývoj, Rámcový vzdělávací programKlíčová slova (anglicky)
Natural moral law, Ethic education, key competences, moral development, Framework Education ProgrammeTématem diplomové práce je nově zavedený předmět Etická výchova v školství České republiky. Etická výchova je definována jako projekt výchovy k prosociálnímu jednání. Diplomová práce uvádí základní výchovné cíle tohoto projektu, analyzuje jeho jednotlivé výchovné složky: obsah, metody, styl, tematické okruhy. Zabývá se průběhem zavádění Etické výchovy do našeho školství, v jakém společenském kontextu se Etická výchova vyvíjela, jak je začleněna do dokumentů Rámcového vzdělávacího programu a jak probíhá morální vývoj člověka z hlediska psychologie. Etická výchova je hodnocena z pohledu křesťanské etiky, přirozeného mravního zákona, jeho univerzálních principů a východisek.
Ethic education This diploma work deals with newly implemented school subject "Ethic education" at the school system in the Czech Republic. "Ethic education" has been defined as a project, where main topic is to develop pro-social behaviour. This diploma work specifies elementary educational aims of this project and analyses its particular educational components: contain, methods, style, topics. It also deals with the process of implementation into the Czech school system, in what social context has ethic education has been developing, how it is embodied into Framework Education Programme documents and how psychology as a science looks at moral development of a human being. Author looks at the ethic education through prism of universal principles and outcomes, such as Christian ethics and natural moral law.