Komunikační strategie Strany zelených ve volbách do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2010
Electoral campaign of Green party before election in Chamber of Deputies in 2010
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41299Identifiers
Study Information System: 100326
Collections
- Kvalifikační práce [18289]
Author
Advisor
Referee
Shavit, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Marketing Communications and Public Relations
Department
Department of Marketing Communication and Public Relations
Date of defense
18. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
komunikační strategie, politický marketing, Strana zelených, předvolební kampaň, volební program, volbyKeywords (English)
comunication strategy, political marketing, Green party, ellection campaign, electionsPráce předvolební kampaň Strany zelených ve volbách do Poslanecké sněmovny PČR v roce 2010 se zabývá rozborem volební kampaně SZ, která probíhala v průběhu podzimu roku 2009 až do května 2010. Popisuje historický vývoj SZ a zejména pak použité nástroje a celkovou strategii volební kampaně. Vzhledem k politické situaci a ke zrušeným volbám na podzim roku 2009 se práce věnuje celému rozsahu kampaně s dvěma vrcholy v říjnu 2009 a květnu 2010.
The thesis Electoral Campaign of the Green Party to the Chamber of Deputies in 2010 deals with the analysis of the electoral campaign of the GP which was taking place from autumn 2009 till May 2010. It describes the historical evolution of the GP and mainly the instruments used and the overall strategy of the electoral campaign. Regarding the political situation and cancelled elections from the autumn 2009, the thesis deals with the whole campaign with its two peaks in October 2009 and May 2010.