Dramaterapie a její pozitivní vliv na rozvoj osobnosti jedince s mentálním postižením
Drama-therapy and its Positive Impact on Development of Personality of People with Learning Disabilities
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4257Identifikátory
SIS: 29344
Kolekce
- Kvalifikační práce [8847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednář, Miloš
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených
Katedra / ústav / klinika
Kinantropologie
Datum obhajoby
10. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
SOUHRN Název: Dramaterapie a iejí pozitivní vliv na rozvoj osobnosti jedince s mentální retardací Anglický název: Dramaterapy and iť s positive impact on development of personality of people with learning disabilities Cíle: Cílem této práce je vytvořit dramatický projekt, do kterého by se zapojili všichni klienti vybraného zařízení a společně se zaměstnanci by na realizaci výše uvedeného projektu pracovali, čímž by došlo k integračnímu procesu a zjistit, zda a jak může dramaterapie, její prostředky a cíleně vedený průběh sezení ovlivnit rozvoj osobnosti jedince s mentální retardací Metoda: Tato diplomová práce je pojata jako kvalitativní evaluační výzkum, ve kterém jsme sledovali vybrané zařízení, kde žijí lidé s mentálním postižením a následně vybranou skupinu sedmi klientů tohoto zařízení. Pozorováním, zaznamenáváním a konečným zpracováním výsledků v průběhu výzkumu jsme zjišťovali efektivitu působení dramaterapie na rozvoj osobnosti jedince s mentální retardací. Práce na projektu byly spuštěny v lednu 2005, dramaterapeutická sezení začala v únoru 2005 a skončila v červnu 2005. Výsledky zjištěné pozorováním byly porovnávány na začátku a na konci výzkumu. Výsledky: Po celkovém zpracování všech výsledků, lze potvrdit, že dramaterapie má pozitivní vliv na rozvoj osobnosti jedince s mentální retardací a...