Mapování sociálně negativních jevů ve školách.Zjišťování výskytu šikany a dětské agrese pomocí sociometricko-ratingového dotazníku D-1
Surveying of Socially Negative Phenomena at Schools - Researching of Bullying and Child Aggression by Means of Sociometric-rating and D-1 Questionnaires
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/4274/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4274Identifiers
Study Information System: 29354
Collections
- Kvalifikační práce [8891]
Author
Advisor
Referee
Fialová, Martina
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Adapted Physical and Occupational Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Název: Mapovánísociálně negativníchjevů ve školách - '!jišťování výskytu šikany a dětské agrese pomocísociometricko-ratingového dotazníku a dotazníku D-1 Surveying ofsocially negative phenomena at schools - researching ofbullying and child aggression with the help ofthe sociometric-rating questionnaire and D-1 questionnaire Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo shrnout informace z oblasti problematiky šikany a dětské agrese, teoreticky vymezit jednotlivé pojmy, možnosti vyšetřování, léčby a intervence. Dále představit některé sociometrické metody, za pomoci kterých je možné mapovat výskyt šikany. Vyhodnotit data konkrétního šetření. Vytvořit vhodný a ucelený projekt pro práci preventistů na základních i středních školách. Metoda: Průzkum byl proveden v jedné ze tříd osmiletého gymnázia. Věk respondentů se pohyboval mezi 14 - 15 lety. K mapování těchto sociálně negativních jevů byl použit standardizovaný sociometricko-ratingový dotazník SORAD (Hrabal, 1979) a další diagnostická metoda Dotazník D-1 (Doležel, 2003). Protože obě sociometrické metody měří stejné nebo podobné teoretické koncepty, měly by i výsledky obou dotazníků vycházet stejně či podobně. Mezi další úkoly práce patří srovnání výsledků výše uvedených metod. Výsledky: Na základě vyhodnocení těchto dotazníků byla ve třídě odhalena...