Optimalizace transportu
Transport optimization
Optimalizace transportu
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43470Identifiers
Study Information System: 115662
Collections
- Kvalifikační práce [11267]
Author
Advisor
Referee
Loebl, Martin
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
General Computer Science
Department
Department of Applied Mathematics
Date of defense
6. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
Slovak
Grade
Good
Keywords (Czech)
transport optimalizace síť rozvrh ukládáníKeywords (English)
transport optimization network schedule packingVzhledem ke klesajícím zásobám ropy a stoupající populaci je potřebné zabývat se otázkou logistiky. V naší práci jsme zvolili železniční dopravu. Její výhody spočívají ve vybudovaném traťovém systému a vozovém parku. Optimalizaci a měření vykonáváme na železniční síti České republiky. Jednotlivé balíky generujeme na základě počtu obyvatel míst, ve kterých stanice leží. Pro každý balík volíme optimální přepravní trasu. Balíky přiřazujeme k vlakům tak, abychom zmenšili celkový počet najetých kilometrů a ukládáme je do jednotlivých vagónů tak, aby se jich tam vešel co největší možný počet. Měřeními jsme zjistili, že při optimálním počtu vygenerovaných balíků za hodinu je celkový počet najetých kilometrů vlaky v našem algoritmu o 36% menší jako u jednoduchého algoritmu.
Considering decreasing reserves of oil and increasing population is necessary to talk about the question of logistics. We have chosen the railway transport. The advantages of railway transport are built railway system and the existing fleet of vehicles. The optimization and measuring are made at the railway network of Czech Republic. Packages are generated with the information of population of town, in which stations lie. For every package is chosen the optimal route. Packages are assigned to trains regard to decreasing the total number of traveled kilometers. Packages are placed to wagons regard to placing the most packages. We have found out that the total number of traveled kilometers in our algorithm is less by 36% than in the simple algorithm, at the optimal number of generated packages per hour.