Specifické poruchy učení u dospělých jedinců
Adults with Specific Learning Malfunctions
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4362Identifiers
Study Information System: 435
Collections
- Kvalifikační práce [2754]
Author
Advisor
Referee
Krahulcová, Beáta
Faculty / Institute
Hussite Theological Faculty
Discipline
Hussite Theology and Psychosocial Studies
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Husitská teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tématem této práce jsou dospělí jedinci se specifickými poruchami učení. Vzhledem k tomu, že specifické poruchy učení jsou nejčastěji diagnostikovány v mladším školním věku, protože se projevují hlavně při osvojování čtení, psaní a počítání, značný prostor teoretické části pojednává o dětech se specifickými poruchami učení. Důvodem je nutnost zabývat se touto problematikou kvůli pochopení projevů a obtíží pramenících z této poruchy v dospělosti.
This work deals with adults with specific learning difficulties. In view of the fact that diagnosis is usually made in younger scholl age, for the difficulties reveal mostly during getting the knack of reading, writing and counting, a considerable part of this work deals only with the children with specific learning difficulties. The reason is the necessity to understand the manifestations and difficulties that originate from the specific learning difficulties and that have an influence on the adulthood.