Analýza marketingového mixu fotb. klubu Bohemians 1905 a návrhy na jeho zlepšení
Football club Bohemians 1905 Marketing Mix Analysis and Proposals for Its Improvement
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43844Identifiers
Study Information System: 111282
Collections
- Kvalifikační práce [8528]
Author
Advisor
Referee
Crossan, William Morea
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Marketing, marketingový mix, komunikace s fanoušky, image klubuKeywords (English)
Marketing, marketing mix, communication with fans, the image of the clubNázev: Analýza marketingového mixu fotbalového klubu Bohemians 1905 a návrhy na jeho zlepšení Cíle práce: Analýza jednotlivých prvků marketingového mixu. Komunikace s fanoušky klubu a zjištění jejich názorů na současný marketingový mix klubu. Následně zformulovat návrhy na zlepšení marketingových aktivit a image klubu. Metody: Současný marketingový mix bude analyzován pomocí případové studie a SWOT analýzy, jejímž výsledkem budou silné a slabé stránky klubu. Dalším zdrojem dat bude neformální interview s vedením klubu a dotazník, který zjistí postoje a názory fanoušků. Získané informace doplním o své vlastní poznatky. Poté se pokusím navrhnout doporučení ke zlepšení marketingového mixu. Výsledky: Pomocí použitých metod, budou vypracovány návrhy na zlepšení marketingového mixu. Ty budou předloženy vedení klubu a na nich poté bude, zda tyto návrhy zrealizují nebo ne. Klíčová slova: Marketing, marketingový mix, komunikace s fanoušky, image klubu
Title: Football club Bohemians 1905 Marketing Mix Analysis and Proposals for Its Improvement Targets: Analysis of individual elements of the marketing mix. Communication with the club fans and to determine their views on the current marketing mix. Then formulate proposals to improve the image and marketing activities of the club. Methods: The current marketing mix will be analyzed through case studies and SWOT analysis, the result of which will be strengths and weaknesses of the club. Another source of data will be an informal interview with the management of the club and a questionnaire that determines the attitudes and opinions of fans. To the collected information I will add my own knowledge. Then I will try to propose recommendations to improve marketing mix. Results: with these used methods will be developed proposals for the improvement of the marketing mix. These will be presented to the club and realization of these proposals will be on management of the club Keywords: Marketing, marketing mix, communication with fans, the image of the club