Využití her v hodinách chemie
The practical use of games in chemistry lessons
rigorous thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45121Identifiers
Study Information System: 99007
Collections
- Kvalifikační práce [20096]
Author
Advisor
Referee
Teplá, Milada
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Training Teachers of Chemistry at Higher Secondary Schools
Department
Department of teaching and Didactics of Chemistry
Date of defense
16. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
chemické vzdělávání, aktivizující metody, didaktické hry;Keywords (English)
chemistry education, activating methods, didactic games;Využití her v hodinách chemie Mgr. Jana Horáková Tato rigorózní práce se zabývá využitím her ve výuce chemie pro gymnaziální úroveň vzdělávání. V úvodu jsou shrnuty možnosti aktivizujících metod se zvláštním zaměřením na využití didaktické hry. Součástí práce je celkem šest námětů k hrám s chemickou tematikou. Následuje statistické zhodnocení efektivity her ve výuce chemie, s přihlédnutím k názorům žáků a také učitelů, jež byly získány z dotazníkového šetření. Závěrem jsou uvedena fakta shrnující vhodnost použití her ve vyučování, jež by mohla být nápomocná i v dalších oblastech vzdělávání.
The Practical Use of Games in Chemistry Lessons Mgr. Jana Horáková This rigorous thesis concerns with the practical use of the games within science lessons (chemistry) at secondary school level. The possibilities of motivating methods in the term of didactic games are summed up in the introduction. The thesis contains six suggestions regarding the didactic games useful in chemistry lessons. The following statistical assessment of the practical uses of didactic games takes into account students' opinions got in a research. The conclusion contains the facts about suitability of the practical uses of didactic games which could be possibly helpful in other educational fields.