Teaching English to Adults: Needs Analysis
Výuka anglického jazyka ve skupinách dospělých studentů: Analýza potřeb
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4660Identifiers
Study Information System: 20733
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Farrell, Mark Robert
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - English Language - Secondary Teaching (combined subjects)
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Hlavním cílem této diplomové práce je popsat specifické zvláštnosti výuky dospělých studentů anglického jazyka v České republice v souvislosti s jejím členstvím v Evropské Unii. Jazykové vzdělávám' dospělých je zasazeno do kontextu celoživotm'ho vzdělávání. Práce popisuje tři časté typy kurzů anglického jazyka pro dospělé (výuka doma, zkouškové kurzy, firemní kurzy) a pomocí dotazníků analyzuje potřeby dospělých studentů v těchto kurzech. Výsledky analýzy jsou interpretovány s ohledem na práci a přístup učitele k výuce dospělých studentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The main goal of this thesis is to explore the particularities of teaching English as a foreign language to adult learners in the Czech Republic, within the framework of the European Union. Language education of adults is explored in the context of lifelong learning. Three types of language courses for adults (In- house Courses, Exam Courses and In-company Courses) are described and the needs of adult language students are analysed via Needs Analysis Questionnaires. The results of the analysis are interpreted with regard to teacher's work and attitudes to adult language learners. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)