Integrace dětí a mládeže s mentálním postižením v rámci volnočasových aktivit se zaměřením na skautský oddíl
Integration of Children and Youth with Mental Disabilities within the framework of Free-time Activities with a special view to the Scouting Movement
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4798Identifikátory
SIS: 20959
Kolekce
- Kvalifikační práce [19158]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Strnadová, Iva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
24. 5. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Tématem této práce je integrace dětí s mentálním postižením ve volném čase, konkrétně začlenění do skautského oddílu. Cílem je ukázat jednu z možností trávení volného času dětí s postižením v prostředí intaktních vrstevníků. Teoretická část je věnována vymezení pojmů integrace a volný čas, jejich základním charakteristikám a přístupům. Další náplní této části je také krátké shrnutí problematiky mentální retardace se zaměřením na Downův syndrom a autismus vztahující se k uvedeným případům v praktické části. V empirické části jsou prezentovány výsledky orientačního dotazníkového průzkumu mezi skautskými vůdci týkající se přístupu k integraci, jejich zkušeností a praktických možností. Dále pak případová studie dvou skautských oddílů, do kterých jsou začleněny děti s mentálním postižením.Informace získané hlavně v praktické části by měly přispět ke zlepšení možností integrace dětí s postižením v době volného času.
Thema of this thesis is integration of childrens with mental handicap into their leisure time. Especially it is focused to their integration into the scout group. The goal is to show one of the possibilities how childrens with mental handicap can spent their leisure time in the environment of intact peers. In theoretical section is definition of terms like integration and leisure time, their basic description and approach. In following section is short summary of question about mental retardation. It is focused on Down syndrom and autism. These questions are related to cases in practical section. Empirie section is presenting results of survey which was applied to scout leaders. This survey is about approach to integration, their experiences and practical options. Thesis continue with case study of two scout departments where were implemented two childrens with mental handicap. Information, especially from practical section, should help to improve possibilities of integration childrens with handicap into their leisure time.