Reflexe dívčího světa v časopise Bravo Girl!
Reflection of a girl'sworld in the magazine Bravo Girl!
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48267Identifikátory
SIS: 93360
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wolák, Radim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
30. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Časopis, ideologie, jazyk, dospívající dívky, stereotypy, mýtus krásyKlíčová slova (anglicky)
Magazine, ideology, language, teenage girls, stereotypes, beauty mythHlavním cílem diplomové práce "Reflexe dívčího světa v časopise Bravo Girl!" je pomocí kritické analýzy diskurzu identifikovat ideologická poselství v textech tohoto časopisu a analyzovat všechny podoby ideologie "my" versus "oni". Teoretická část práce se soustředí na podstatné koncepty související s textem a jeho analýzou a současně se věnuje i sociologicko- psychologickým aspektům, které provázejí proces genderové socializace. Zvláštní pozornost je věnována rodině, škole, vrstevníkům, novým technologiím a médiím. Autorka je považuje za hlavní ohniska vlivu v životě dospívajících dívek. Analytická část prezentuje dívčí svět z pohledu časopisu a zkoumá jazyk dívek a jazyk časopisu. Tato práce se pokusí odhadnout, jak jsou skrz jazyk transformovány názory, hodnoty a priority dospívajících dívek a jakou roli v tomto jevu hraje daný časopis. V závěru práce se autorka zaměří na reklamní sdělení, na která aplikuje kvalitativní metodu sémiologické analýzy. Klíčová slova Časopis, ideologie, jazyk, dospívající dívky, stereotypy, mýtus krásy
The main aim of the graduation thesis "Reflection of a girl's world in the magazine Bravo Girl!" using Critical Discourse Analysis is to identify ideology hidden in the texts of the mentioned magazine and to analyze all forms of the ideology "us" against "them". The theoretical part focuses on the significant concepts related to a text and its analysis and simultaneously deals with social and psychological aspects of gender socialization process. Special attention is paid to topics such as family, school, friends, new technologies and media. The author finds them to be a dominant source of influence in the life of teenage girls. The analytical part presents a girl's world from the Bravo Girl! point of view and inspects the language used by girls and the magazine. It attempts to estimate to which extent the magazine through language reflects values, attitudes and priorities of teenage girls and what is the role of the magazine in this. The qualitative method of semiology analysis is applied on press advertising. Keywords Magazine, ideology, language, teenage girls, stereotypes, beauty myth