Výuka anglického jazyka žáků se specifickými poruchami učení
The Teaching of English to Pupils with Special Needs
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4835Identifiers
Study Information System: 21159
Collections
- Kvalifikační práce [19158]
Author
Advisor
Referee
Černá, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Special Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
26. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Ve své diplomové práci "Výuka anglického jazyka žáků se specifickými poruchami učení" se budu zabývat způsoby výuky učitele v hodinách anglického jazyka ve třídách, kde jsou integrováni žáci se specifickými poruchami učení. Cílem práce je popsat jaké metody, styly práce a pomůcky jsou používány při výuce. V teoretické části své diplomové práce popíši definici SPU, příčiny a jednotlivé projevy poruch; legislativu vztahující se k žákům se SPU; prostředky a principy výuky anglického jazyka žáků se SPU a projevy jednotlivých poruch ve výuce anglického jazyka. V praktické části popíši výsledky svého šetření, které bude probíhat formou náslechů a následných rozhovorů s vyučujícími na 10 základních školách v Praze ve 4. a 8. třídě po dvou hodinách na jaře školního roku 2004/2005. ANNOTATION I will deal with educational methods used by teachers during the Engli
I will deal with educational methods used by teachers during the English language lesson taught in the classes attended by integrated pupils with specific learning disability in my diploma work. The aim of my diploma work is to describe which methods, styles of work and tools are used for education. I will present definition of specific learning disability, causes and symptoms; legislation relevant to integrated pupils with specific learning disability and methods and principles education of pupils with specific learning disability and symptoms of disability during the English language lesson in theoretic part of my diploma work. In practical part, I will present results of my study. This study will realize by using methods "sitting in on a class" and interviews with teachers at 10 primary schools in Prague, in the 4th and 8th grade by two lessons in the spring of school year 2004/2005.