Signaling by IPO Under-Pricing: Evidence from the Central Europe
Signalizace podhodnocením IPO: studie střední Evropy
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49383Identifikátory
SIS: 92608
Kolekce
- Kvalifikační práce [18289]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Serdarevič, Goran
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
13. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
podhodnocení prvotní emise, signální hypotéza, střední Evropa, asymetrie informací, opakovaná emise, privatizaceKlíčová slova (anglicky)
IPO under-pricing, signaling hypothesis, Central Europe, asymmetric information, seasoned equity offering, privatizationii Abstrakt Tato diplomová práce je zaměřena na podhodnocování prvotní emise akcií. Možnou signalizaci pomocí podhodnocování prvotní emise zkoumáme na datech z polské burzy v období 2005 - 2010 s využitím signálního modelu. Vzhledem k výjimečnosti polských dat se též zabýváme signalizováním pomocí podhodnocování prvotní emise akcií v případě vlády, která může používat signalizování k budování reputace. Výsledky ukazují statisticky významné pozitivní efekty podhodnocování prvotní emise na pravděpodobnost opakování emise i na její velikost. Tyto výsledky jsou konzistentní s předpověďmi signálního modelu. V souladu se signálním modelem je i negativní vztah podhodnocování prvotní emise a dobou mezi primární emisí a opakovanou emisí. Nenalezli jsme žádné statisticky významné známky toho, že vláda se snaží využít podhodnocení prvotní emise a prodeje vysokého podílu v rámci primárních emisí jako signálu pro budování reputace privatizačních politik.
i Abstract This Master Thesis is focused on under-pricing of initial public offering. We examine the possibility of signaling by IPO under-pricing on Polish data over the period 2005 - 2010. Signaling by IPO under-pricing is analyzed using signaling model. Taking into consideration the uniqueness of Polish sample, we also analyze the signaling by IPO under- pricing used to the build up the government reputation as market-oriented. Our results suggest the statistical significant positive effect of IPO under-pricing on probability of seasoned equity issue as well as on size of seasoned issue. These findings together with negative relation between IPO under-pricing and lag between IPO and seasoned issue are consistent with predictions of signaling model. We do not find any statistical significant evidence that the Polish government tries to build up reputation for its privatization policy over time by under-pricing and selling a high fraction at the initial offer. Keywords IPO under-pricing, signaling hypothesis, Central Europe, asymmetric information, seasoned equity offering, privatization