Raná tvorba Sebastiana Luciani zv. del Piombo v Benátkách do roku 1511
Early work of Sebastiano Luciani called del Piombo in Venice till 1511
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/49929/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49929Identifiers
Study Information System: 90304
Collections
- Kvalifikační práce [2256]
Author
Advisor
Referee
Nespěšná Hamsíková, Magdaléna
Faculty / Institute
Catholic Theological Faculty
Discipline
History of Christian Arts
Department
Institute of Christian Art History
Date of defense
6. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Sebastiano del Piombo, Sebastiano Veneziano, Benátky, raná tvorba, rok 1511Keywords (English)
Sebastiano del Piombo, Sebastiano Veneziano, Venice, the early work, the year 1511Bakalářská práce na téma "Raná tvorba Sebastiana Luciani zv. del Piombo v Benátkách do roku 1511ˮ pojednává o raném tvůrčím období Sebastiana v Benátkách před jeho odjezdem do Říma. Nejdříve jsou nastíněny základní informace o Sebastianově životě, tvorbě a přehled jeho základních děl. Stěžejní část práce se zaměřuje na Sebastianovo mládí a vývoj v nadaného umělce konfrontaci a ovlivnění soudobými umělci což z něj udělalo "Osobnostˮ na umělecké scéně v Benátkách a následně i v Římě. V další kapitole jsou představena jednotlivá připsaná díla vytvořená za jeho raného období v Benátkách a jejich pozdější ovlivnění u jiných malířů. Na závěr práce je přiložen katalog k oněm benátským dílům.
The baccalaureate dissertation "The early-maturing work of sebastiano Luciano (called del Piombo) till 1511 in Venice" deals with the problem of early maturing period of Sebastian's work in Venice before he left to Rome. The first part of the dissertation presents basic information about Sebastian's life, work and a review of his major works. The main part of the dissertation is focused upon Sebastian's younghood and the development into genious artist by confrontation with simultaneous artists and their influence. This period brought him acknowledged position between other artists in Venice and Rome. Another part of the dissertation presents the review of art pieces that he made during his early maturing period in Venice and their influence in the work of other artists. The dissertation is concluded by Venice art work catalogue.