GPU Raytracer
GPU Raytracer
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50255Identifiers
Study Information System: 111945
Collections
- Kvalifikační práce [11267]
Author
Advisor
Referee
Horáček, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Programming
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
7. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
ray-tracing GPGPU OpenCLKeywords (English)
ray-tracing GPGPU OpenCLRay tracing je oblíbená metoda pro vytváření realistické grafiky, s velkou výpočetní složitostí a velkým potenciálem pro paralelizaci. Moderní GPU mohou sloužit jako výkonné paralelní koprocesory, díky čemuž se zdají být ideální nástroj pro ray tracing. Tato práce obsahuje přehled o technikách ray tracingu, přehled o technikách programování GPU, a představuje software vytvořený pro použití GPU pro ray tracing. Tento software se snaží spojit klasické metody pro ray tracing se specifickými vlastnostmi programování GPU, při zachování rozšiřitelnosti a vysoké rychlosti.
Ray tracing is a popular method for generating realistic imagery, with high computation complexity and high potential for parallelization. Modern GPUs can be used as a high performance parallel co-processor, making them seemingly ideal for tasks such as ray tracing. This thesis will give an overview of ray tracing methods, overview of GPU computing methods, and present a piece of software designed for using GPU for ray tracing. This software tries to integrate classic ray tracing algorithms with specifics of GPU programming, while providing extendability and high performance.