Motivace učitelů pro zavádění klíčových kompetencí do školské praxe
Teachers'motivation for incorporating key competences into classroom curriculum
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50871Identifiers
Study Information System: 118793
Collections
- Kvalifikační práce [1555]
Author
Advisor
Referee
Klimešová, Anna
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Pastoral and Social Work
Department
Jabok
Date of defense
2. 2. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Práce se zabývá problematikou rozvoje klíčových kompetencí žáků na základních školách, která se stala aktuální s přicházející školskou reformou. Otevírá otázku míry motivace učitelů pro vytváření nových výchovných a vzdělávacích strategií a jejich následného implementování do školské praxe. Zjišťuje, jaké jsou zdroje motivace, příčiny nedostatečné motivace a dále co by motivaci učitelů zvyšovalo. Také se zabývá otázkou rozdílnosti přístupu k problematice klíčových kompetencí na základě diferenciace z pohledu mužů a žen, učitelů 1. a 2. stupně a učitelů s různou délkou praxe. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This thesis is concerned with the development of key competencies in primary schools, which became relevant with new school reform. It opens up the question of teacher's level of motivation for the development of new educational strategies and their implementation to the everyday teaching practice. It explores the different sources of motivation and the reasons for insufficient motivation of teachers as well as the factors that would increase teachers' motivation. It is also concerned with the question of different attitude toward key competencies, as a function of gender, 1st and 2nd level, and length of teaching experience. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)