Charita na televizní obrazovce v České republice: případová studie o vztahu neziskových organizací a České televize
TV-Charity in the Czech republic
bachelor thesis (DEFENDED)
Reason for restricted acccess:
The annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50930Identifiers
Study Information System: 92681
Collections
- Kvalifikační práce [18149]
Author
Advisor
Referee
Sládková, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
23. 1. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Česká televize, veřejnoprávní vysílání, nestátní neziskové organizace (NNO), charita, mediální partnerství, agenda-setting, gatekeepingKeywords (English)
Czech television, public service broadcasting, non-governmental organizations (NGOs), charity, media partnership, agenda-setting, gatekeepingTato bakalářská práce je případovou studií, v jejímž centru pozornosti se nachází vztahy a formy spolupráce mezi organizacemi neziskového sektoru, které jsou činné v oblasti charitativní, a Českou televizí. Ústřední metodou sběru dat v této práci jsou polostandardizované rozhovory se zástupci obou zúčastněných stran. Soubor dotazovaných tvoří jeden respondent z České televize a pět zástupců různých neziskových organizací. Na základě teorie nastolování agendy a konceptu gatekeepingu je zkoumáno, jak zástupci neziskového sektoru pronikají do vysílání. Část práce je věnována specifikaci různých forem spolupráce mezi těmito subjekty a také hodnocení současného stavu z pohledu obou stran, tj. České televize a neziskových organizací. V závěrečném shrnutí jsou uvedena zjištění vyplývající ze studie a také diskuse věnovaná problematickým tématům v oblasti spolupráce České televize a neziskových organizací.
This thesis is a case study, which is focused on relationships and forms of cooperation between non-profit organizations doing charity, and Czech Television. The main methods of data gathering in this work are semi-structured interviews with selected stakeholders. One respondent from the Czech TV and five representatives of different NGOs participated in the research. According to the theory of agenda-setting and the concept of gate keeping the aim of this study is to find out how NGOs get on the TV screen. Part of this thesis is devoted to the specification of various form of cooperation between Czech television and different non-profit organizations. Also there is an an assessment of the current situation from the perspective of both sides. In the final summary there are the crucial findings and discussion devoted to problematic issues in the cooperation of Czech Television and nonprofit organizations.