Autorský komiks
Author's comics
bachelor thesis (DEFENDED)
Reason for restricted acccess:
The annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51376Identifiers
Study Information System: 95624
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Consultant
Arbanová, Linda
Referee
Jakubcová Hajdušková, Lucie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy - Art Education Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
komiks, ilustrace, grafický design, tvořivá dílnaKeywords (English)
comics, illustration, graphic design, workshopKovář, V.: Autorský komiks /Bakalářská práce/ Praha 2011 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 37 s. (Přílohy: komiksové album, komiksový scénář a práce dětí ve výtvarné části) ABSTRAKT Bakalářská práce zkoumá možnosti komiksu jako výchovného prostředku v českém prostředí. Práce má teoretickou část zabývající se historií komiksu nejen v České republice, ale i ve světě, a praktickou výtvarnou část, složenou z autorem vytvořeného původního pohádkového komiksu a ze čtyř komiksů dětí - výtvarných výstupů, které děti pod autorovým pedagogickým vedením vytvořily. Autorský komiks sestává ze 40 stran obrazového materiálu a z 24 stran technického scénáře. V pedagogické části jsou děti vedeny k tomu, aby využily některé komiksové prvky a motivy z autorovy výtvarné části. Práce je doplněna seznamem použité literatury. Klíčová slova: autorský komiks, pohádkový komiks, comics, sekvence, narace,
Kovář, V.: Autor's comics /Bachelor's thesis/ Prague 2011 - Charles university in Prague, Fakulty of education, Art department, 37 p. (Attachments: comic album, comic scenario and children's artworks) Abstract The bachelor thesis examinates possibilities of comics as an educational tool in the Czech environment. It consists of a theoretical part devoted to comics history not only in Czech Republic but also in the world, and of a practical art part composed of author's original fairly-tale comic, and of four comics of children produced under the author's guidance. The comic has pictures on 40 pages, and scenario on 24 pages, in attachment. In the pedagogical part, author leads the pupils to use some of the elements and motives presented in his comic. Literature sources used in this thesis are listed at the end. Keywords: autors's comics, fairy-tale comic, comics, sequence, narration