Půdy labské nivy: Dynamika změn vývoje aluviálních půd Labe na vybraných profilech v průběhu 100 let.
Soils of Elbe floodplain. A dynamics of changes of development of alluvial soils at selected profiles in over 100 years.
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52113Identifikátory
SIS: 100753
Kolekce
- Kvalifikační práce [20106]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chuman, Tomáš
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Fyzická geografie a geoekologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra fyzické geografie a geoekologie
Datum obhajoby
19. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
niva, půda, pedologie, splavnění Labe, Kostelec nad LabemKlíčová slova (anglicky)
floodplain, soil, soil science, Elbe canalisation, Kostelec nad LabemTato magisterská práce se zabývá půdami labské nivy. Obsahuje základní informace o vývoji labské nivy se zřetelem na oblast středního toku Labe. Jejím cílem je zachycení vývoje nivy v zájmovém území mj. za pomoci popisu a porovnání půd na vybraných transektech v okolí Kostelce nad Labem ve dvou různých časových obdobích. Za tímto účelem bylo vybráno několik transektů z fragmentů historické dokumentace vypracované při příležitosti příprav splavnění Labe, které byly analyzovány. Dále bylo v roce 2013 provedeno terénní šetření na identických transektech. Získané informace byly následně porovnány a vyhodnoceny
The thesis deals with soils of the middle Elbe floodplain. Basic information about the development of Elbe floodplain is focused on the middle Elbe region. The aim of the thesis is to capture the floodplain development in the area of interest, including the description and comparison of soils at different transects in surroundings of Kostelec nad Labem. For this purpose several transects from the historical Elbe canalisation documentation were chosen. Additional to this, small soil survey was carried out at identical locations in 2013. Obtained information was confronted and evaluated.