Publicistika formou dramatické tvorby
Journalism through drama
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52241Identifikátory
SIS: 121283
Kolekce
- Kvalifikační práce [18343]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dominik, Šimon
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
24. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Teatralita médií, mediální obsahy v divadle, Blonďatá bestie, politická komunikace, sémiotická analýzaKlíčová slova (anglicky)
Theatricality in medias, media content in theatre, political communication,Blondata bestie, semiotic analysisPráce se zabývá pojmem teatrality v médiích a užitím mediálních obsahů v divadle. Úkolem je zjistit možnosti publicistiky formou divadelní tvorby a zároveň popsat projevy teatrality v médiích. Metodologie byla vytvořena na základě kombinace sémiotické a obsahové analýzy. Práce také vnáší poznatky divadelní vědy do prostředí mediálních studií. Divadlo zde slouží jako příklad, kdy jsou při reprodukci sdělení všichni zúčastnění obeznámeni se skutečností, že se jedná o interpretaci. Podobný přístup je aplikován na mediální obsahy. Dále pomohly pojmy jako herecká postava a dramatická osoba rozlišit skutečné osoby zobrazované ve sdělovacích prostředcích od jejich mediálního obrazu. Tento rozdíl si často diváci neuvědomují a přijímají navržené interpretace médií i mediální obrazy osob veřejného života jako součást svého výkladu společenského dění. Ve zpravodajství jsou konstruovány dramatické situace, které mají za úkol přitáhnout pozornost diváků a čtenářů. Kompozice takových situací inscenovaných médii je podobná jako v dramatickém umění.
This work deals with the concept of theatricality in media and with the usage of media content in theatre. The task is to find out the possibilities of journalism by means of theatre work and at the same time to describe the representation of theatricality in media. The methodology was made on the basis of the combination of semiotic and content analysis. The work also introduces the knowledge of theatre studies in the environment of media studies. The theatre is used as an example when during the reproduction of the communication all the participants know the fact that it is an interpretation. Similar approach is used for media contents. Also the terms actor's character and dramatic character helped to distinguish the real persons represented in media from their media image. The audience often does not realize this difference and accept the offered interpretation from the media and media image of the public life persons as a part of their understanding of public affairs. Dramatic situations are made up in the news service and the goal is to attract attention of viewers and readers. The composition of such situations produced by media is similar to the ones in dramatic art.