Vliv agenturního zpravodajství na obsah zahraničních rubrik deníků Lidové noviny a Hospodářské noviny
Influence of press agencies on the Foreign News of Czech dailies Lidové noviny and Hospodářské noviny
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52699Identifiers
Study Information System: 120852
Collections
- Kvalifikační práce [18343]
Author
Advisor
Referee
Trampota, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
27. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
agentury, tiskové, ČTK, Reuters, zahraniční, zpravodajství, kvantitativní, obsahová, analýzaKeywords (English)
agency, press, ČTK, Reuters, foreign, news, quantitative, content, analysisDiplomová práce Vliv agenturního zpravodajství na obsah zahraničních rubrik deníků Lidové noviny a Hospodářské noviny popisuje, jak redakce vybraných listů pracují se zprávami ze servisu agentur ČTK a Reuters. Výzkum se zabýval tím, jak redakce upravují zprávy z agentur, jak redaktoři přiznávají využívání agenturních informací a kam agenturní zprávy umisťují. Autorka chce potvrdit nebo vyvrátit teze o tom, že zpravodajské agentury ovlivňují obsah a témata českých deníků. Do výzkumu byly zahrnuty deníky Hospodářské noviny a Lidové noviny a to proto, že mají podobný prodaný náklad a čtenost, a věnují zahraničnímu zpravodajství přibližně stejný prostor. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy autorka analyzovala všechny články, které vyšly v rubrice Svět v období od 1. března do 30. dubna roku 2012. Jako teoretický základ práce slouží přehled základní teorie nastolování agendy, gatekeepingu, zpravodajských hodnot a mediálních rutin.
Diploma thesis Influence of press agencies on the foreign news of Czech dailies Lidové noviny and Hospodářské noviny deals with influence of the press agency ČTK and Reuters on the foreign news, March and April 2012 were being analyzed. The Research used quantitative content analysis and describes the way, how editors work with the news from ČTK and Reuters, how much space get the agencies′s news in newspapers and how the journalists mention authorship while taking news from the press agency. This thesis also contains agenda-setting principles, gatekeeping theory, news values and media routines as a theoretical base.