Nedělní škola a její učitelé na začátku 21. století
Sunday School and its Teachers at the Beginning of the 21st Century
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53729Identifiers
Study Information System: 136666
Collections
- Kvalifikační práce [1555]
Author
Advisor
Referee
Filipi, Pavel
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Protestant Theology
Department
Department of Practical Theology
Date of defense
4. 2. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
nedělní škola, učitel nedělní školy, bohoslužby, svědek, postmoderna, sbor, dítěKeywords (English)
Sunday school, teacher, worship, witness, postmoderm church, childTKADLEČKOVÁ Alena. Nedělní škola a její učitelé na začátku 21. století [diplomová práce]. Praha: Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra praktické teologie, 2013. 71 s. Vedoucí diplomové práce: ThDr. Ladislav Beneš. ANOTACE Diplomová práce nazvaná "Nedělní škola a její učitelé na začátku 21. století" zkoumá především teoretické základy nedělní školy a jejích učitelů v rozhovoru se současnou praxí v Českobratrské církvi evangelické. Hlavním tématem první kapitoly je nedělní škola ve vztahu k bohoslužbám, její obsah, záměr a formy. Druhá kapitola se zabývá učitelem nedělní školy jako autentickým, reflektujícím a pověřeným svědkem. Třetí část zkoumá prostředí a dobu, které nedělní školu a její učitele obklopují. Jejími tématy jsou: postmoderní svět, Českobratrská církev evangelická, konkrétní sbor. V podtextu celé práce stojí otázka identity učitele nedělní školy.
TKADLEČKOVÁ Alena: "Sunday school and its teachers at the beginning of the 21 century" SUMMARY The thesis, entitled "Sunday school and its teachers at the beginning of the 21 century", examines in particular the theoretical basics of Sunday school and its teachers in an interview with the current practise in the Czech Brethren Evangelical Church. The main theme of the first chapter is Sunday school in relation to worships, its content, puspose and form. The second chapter deals with the Sunday school teacher as authentic, reflecting and delegated witness. The third part examines the environment and the time that Sunday school and teachers are surrounded. Its themes are: postmodern world, Czech Brethren Evangelical Church, particular church. The subtext of the whole work is the question of identity Sunday school teacher.