Dítě s narušenou komunikační schopností v mateřské škole
Child with a communication disorder in kindergarten
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54042Identifikátory
SIS: 121356
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Durdilová, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
16. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
NÁZEV: Dítě s narušenou komunikační schopností v mateřské škole AUTOR: Kateřina Povolná KATEDRA: Speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT Cílem mé práce je ukázat význam logopedické intervence v předškolním věku. V teoretické části, která má tři části, pojednávám obecně o komunikaci a narušené komunikační schopnosti, o vývoji předškolního dítěte, o vývoji řeči a předškolní výchově a dále uvádím nejčastější komunikační poruchy v předškolním věku. V praktické části je na kazuistických studiích, ukázat možnosti a význam logopedické péče v předškolním věku a možné těžkosti spojené s narušenou komunikační schopností po nástupu do 1. třídy. V rámci šetření jsem sledovala logopedickou intervenci u dětí s narušenou komunikační schopností, jejich pokroky a úspěchy, případně neúspěchy ve sledovaném období. Klíčová slova: Komunikace, nerušená komunikační schopnost, logopedická intervence, dítě předškolního věku,
TITLE: A child with a communication disorder in kindergarten AUTHOR: Kateřina Povolná DEPARTMENT: Special Education SUPERVISOR: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRACT: The aim of my work is to show the importance of speech therapy in preschool children. In the theoretical part, which has three parts, I discuss generally about communication and communication disorders, about the development of preschool children, the development of speech and preschool education and also name the most common communication disorders in preschoolchildren. The practical part of the case studies to show the possibility and importance of speech therapy in preschool and possible difficulties associated with communication disorders after taking the first class. The investigation I watched speech intervention for children with communication disorders, their progress and achievements or failures in the period. Keywords: Communication, uninterrupted communication skills, speech therapy, preschool age,