Vývoj vzdělávání perioperačních sester od historie po současnost
The development of perioperative nursing education from past to present
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/54589Identifikátory
SIS: 113058
Kolekce
- Kvalifikační práce [4585]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Škochová, Dagmar
Fakulta / součást
1. lékařská fakulta
Obor
Všeobecná sestra
Katedra / ústav / klinika
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1. LF UK v Praze
Datum obhajoby
7. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Instrumentářka, perioperační sestra, studium, vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Nurse, perioperative nurse, study, educationCílem mojí bakalářské práce je zmapovat vývoj vzdělávání instrumentářek/perioperačních sester v České republice. Zaměřila jsem se hlavně na vývoj vzdělávání od počátků oficiálního ustanovení specializačního vzdělávání v naší republice po současnost. Dále ve své práci zmiňuji vyhlášky zákonů týkající se a ustanovující podmínky ke specializačnímu vzdělávání instrumentářek. Součástí práce je i zmapování a porovnání vydané obecné literatury pro operační sestry. V teoretické části procházím průběhem vzdělávání od padesátých let po současnost, zabývám se jednotlivými knihami a uvádím změny, které během vývoje nastaly. V praktické části své práce používám kvalitativní formu výzkumu. Zaměřuji se na strukturované rozhovory vedené pomocí předem vypracovaných otázek v dotazníku. Pomocí nich zjišťuji individuality studia v různých vzdělávacích centrech a mapuji klady a zápory během a po studiu u jednotlivých dotazovaných absolventů specializačního studia. Klíčová slova Instrumentářka/perioperační sestra, studium, vzdělávání
The aim of my thesis is to map the development of education suture nurses / perioperative nurses in the Czech Republic. I focused mainly on the development of formal education from the early provision of specialist training in the Czech Republic to the present. Further I mention the decrees and laws relating to the conditions for instituting specializing suture nurses education. The work also includes mapping and comparison of published literature for general surgical nurses. In the theoretical part of the training course walk from the fifties to the present, deal with the various books and mention the changes that occur during development. In the practical part of my thesis I use a form of qualitative research. I focus on structured interviews conducted with a pre-prepared questions in the questionnaire. Using them I find individuality studies in various educational centers and a map of the pros and cons during and after studying the individual interviewed graduates specialized study. Keywords Nurse / perioperative nurse, study, education