Integrace dítěte s postižením do běžné mateřské školy
Integrating Children with Disabilities into Regular Kindergarten
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57519Identifiers
Study Information System: 135525
Collections
- Kvalifikační práce [1555]
Author
Advisor
Referee
Kindlerová, Františka
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Pastoral and Social Work
Department
Jabok
Date of defense
9. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Satisfactory
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou školní integrace tělesně postižené dívky do běžné mateřské školy. V mé práci bych se ráda zaměřila na vyjasnění pojmů týkajících se pojmu zdravotní postižení, integrace, inkluze a to vše v souvislosti s konkrétním příkladem v podobě šestileté dívky Karolíny, která dochází do běžné mateřské školy, kde já pracuji jako učitelka. Praktická část je prezentována v podobě kasuistiky a obsahuje osobní anamnézu, individuální vzdělávací plán i průběh jejího tříletého pobytu v mateřské škole. V příloze jsou: IVP, fotografie a grafy znázorňující průběh vývoje vybra-ných oblastí v průběhu tří školních let.
In my thesis I focus on school integration of disabled girls into regular kinder-garten. In my work I would like to focus on the clarification of terms related to the concept of disability, inclusion, and all in the context of a specific example in the form of six girls Carolina, which occurs in a regular kindergarten where I work as a teacher. The practical part is presented in the form of case reports of personal history, individual education plan and course of her three-year stay in kindergarten. In the appendix: IVP, photos and charts showing the progress of development of selected areas during the three school years.