Spolupráce rodiny a základní školy speciální a její význam
Cooperation of the Family and Special Primary School
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57522Identifiers
Study Information System: 135596
Collections
- Kvalifikační práce [1555]
Author
Advisor
Referee
Zimová, Jitka
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Pastoral and Social Work
Department
Jabok
Date of defense
29. 1. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Sufficient
Keywords (Czech)
spolupráce, základní škola speciální, rodina, vzdělávání a výchova, výměnný obrázkový komunikační systém, volný čas, léčebné metodyKeywords (English)
Cooperation, special primary school, education and training, picture exchange communication system, free time, therapiesBakalářská práce se zabývá spoluprácí rodiny a základní školy speciální. Pro svou bakalářskou práci jsem si vybrala Základní školu speciální v Sušici - odloučené pracoviště Diakonie Českobratrské církve evangelické Merklín, kde jsem prováděla i rozhovorys rodiči a zástupkyní ředitelky pro praktickou část mé práce. Cílem mé bakalářské práce bylo ukázat význam a důležitost spolupráce rodiny a základní školy speciální a ukázat možnosti, jak škola s rodinou spolupracuje. Teoretická část obsahuje pojmy, které se vztahují k základní škole speciální, rodině a ke spolupráci. Pro praktickou část jsem zvolila kvalitativní výzkum tvořený z polostrukturovaných rozhovorů. V rozhovorech jsem sledovala význam Základní školy speciální v Sušici pro rodiny a jejich děti a význam spolupráce mezi rodinou a školou. Závěrečná část mé práce hodnotí mé získané poznatky z celkové práce.
Bachelor thesis deals with the cooperation of the family and Special primary school. For my bachelor thesis I choosed a Special primary school in Susice - detached workplace of Diakonie of Evangelical Church Merklin, where I also conducted interviews with parents and the Deputy Director for the practical part of my work.The aim of my thesis was to show the meaning and importance of cooperation between family and Special primary school and show the possibilities of how the school works with the family. The theoretical part contains terms that relate to the Special primary school, family and co-operation. For the practical part, I choosed a qualitative research consisting of semi-structured interviews. In interviews I watched importance of Special primary school in Susice for the families and their children and the importance of cooperation between home and school. The final part of my thesis evaluates my acquired knowledge of the overall work.