Social cirkus: Využití cirkusového umění v kontextu neformální výchovy
Social Circus: Circus Arts in Context of Non-formal Education
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57526Identifiers
Study Information System: 135595
Collections
- Kvalifikační práce [1555]
Author
Advisor
Referee
Kaplánek, Michal
Faculty / Institute
Protestant Theological Faculty
Discipline
Pastoral and Social Work
Department
Jabok
Date of defense
12. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Práce představuje social cirkus jako přístup, který využívá cirkusové umění jako nástroj neformální výchovy. Popisuje teorii neformální výchovy a její uplatnění zejména při práci s rizikovou mládeží. V práci je akcentována souvislost sociální práce se social cirkusem a jsou v ní popsány důležité principy social cirkusu. Dále jsou v práci uvedeny argumenty, které vyzdvihují cirkusové umění jako vhodný výchovný prostředek pro děti a mládež. Součástí práce je i představení hlavních organizací, které používají social cirkus ve světě a v České republice.
This thesis deals with social circus as an approach, which uses circus art as a tool for non-formal educational purpose. It describes the theory of non-formal education and application of non-formal education especially on youth at risk. The first part of this bachelor work focuses on connection of social circus with social work and describes main principles of social circus. The second part is dedicated to arguments stating why social circus has beneficial effects on educational work with youth. Further this work contains an introduction of main social circus associations which are used in social circus throughout the world and in the Czech Republic.