Advertising
Reklama
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58891Identifikátory
SIS: 110462
Kolekce
- Kvalifikační práce [18343]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koubek, Ivo
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
30. 1. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
mikroekonomie, informace, reklamaKlíčová slova (anglicky)
Microeconomics, Information, AdvertisingTato práce definuje reklamu velmi široce - jako kteroukoliv informaci, která formuje spotřebitele tak, že tito mění svoji spotřebu. Mikroekonomické modely předpokládají, že si spotřebitelé volí svou spotřebu nezávisle, a ne- berou v úvahu, že potřeby spotřebitelů se mohou měnit v závislosti na jednání ostatních účastníků trhu, což tato práce kritizuje. Reklama je modelována pomocí Cobb-Douglasovy funkce jako statek, který je komplementární ke statku, k němuž se tato reklama vztahuje. Modely ukazují, že reklama snižuje celkový užitek jen v některých případech. Pokud je reklama pro firmu výhodná, její produkce obvykle celkový užitek zvýší. 1
This thesis defines advertising very broadly - as any information that form consumers such that they change their consumption. Microeconomic models assume that consumers choose their consumption independently, and do not take into account that their wants can be changed due to actions of other market participants, which this thesis criticizes. Advertising is modelled with the Cobb-Douglas function as a good that is complementary to the good that is advertised. The models show that advertising decreases the total welfare only in some cases. If it is profitable for a firm to advertise, its production usually increases the total welfare. 1