Greenmarketing: zacházení s obsahem označení "The Flower" na webových stránkách českých ekohotelů
Greenmarketing: negotiating of the content of the brand "The Flower" on the websites of Czech ekohotels
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59808Identifiers
Study Information System: 132242
Collections
- Kvalifikační práce [6588]
Author
Advisor
Referee
Kulich, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Humanities
Discipline
Social and Cultural Ecology
Department
Department of Social and Cultural Ecology
Date of defense
24. 1. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Cestovní ruch Trvale udržitelný rozvoj Green management Greenmarketing Greenwashing "The Flower" Česká republikaKeywords (English)
Tourism Sustainable Development Green management Greenmarketing Greenwashing "The Flower" Czech RepublicCestovní ruch je nepřehlédnutelný fenomén současnosti. V turisticky atraktivních zemích se z velké části podílí na tvorbě hrubého domácího produktu, na druhou stranu znečišťuje životní prostředí. Zejména v hotelnictví vzniká nadměrná produkce odpadu, plýtvá se energií a surovinami. Existují však i nové přístupy, které mohou zmírňovat negativní dopady cestovního ruchu, jako např. tzv. green management, destination management a ekologický turismus. V rámci těchto aktivit, které jsou vedeny ideou trvale udržitelného rozvoje, vznikla oblast tzv. ekologického hotelnictví. Hotely, které splňují náročná kritéria EU, jsou označeny značkou "The Flower". V diplomové práci jsem zkoumala, jaký diskurz používají české hotely značené "The Flower" v souvislosti s touto značkou na svých webových stránkách.
The tourism is remarkable phenomenon of today's life. There is a big impact to the GDP in the touristic attractive countries. But on the other hand it causes pollution of the environment. In the area of hospitality we can see huge waste of energy and materials. Based on this, we can see the possible future heading to the ideas of sustainable development with the activities of f.e. Green management, destination management, ecological tourism. Hotels can achieve the label of EU - "The Flower". Maybe those new approaches can eliminate the negative impact of the tourism. In the diploma thesis I described how the Czech hotels labelled with "The Flower" use the discourse joined with the label on its web pages.