Komercionalizace sportovní žurnalistiky: zobrazení běhu v médiích
Commercialisation of sports journalism: image of running in the media
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60115Identifikátory
SIS: 134219
Kolekce
- Kvalifikační práce [18345]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trunečka, Ondřej
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
21. 1. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sport, komercionalizace, tisk, běh, kvalitativní obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
Sport, commercialisation, print media, running, qualitative content analysisBakalářská práce Komercionalizace sportovní žurnalistiky: zobrazení běhu v médiích sleduje vývoj obrazu běhání ve vybraných médiích v letech 1994, 2004 a 2012. Zaměřuje se nejprve obecně na vztah médií a sportu, na sportovní žurnalistiku a osobnost sportovního novináře. Zabývá se komercionalizací sportu a sportovní žurnalistiky, přináší také aktuální výsledky z výzkumu International Sport Press Survey, v Česku dosud nezveřejněné. Konkrétněji je pak komercionalizace sportovní žurnalistiky ilustrována na příkladu běhu, ve vybraných médiích sleduje jeho pokrytí, způsob prezentace a účel informování. Hledá důsledky, které má komercionalizace ve vztahu k běhání, a zjišťuje, jak se na zájmu veřejnosti o běh podílejí média.
The bachelor thesis "Commercialisation of sports journalism: image of running in the media" analyses the changing image of running in chosen Czech media in years 1994, 2004 and 2012. Firstly, it focuses on the general relationship between media and sport, on the sports journalism and a personality of sports journalist. It deals with commercialisation of sport and sports journalism; it also reveals the results from the International Sports Press Survey. The commercialisation is then specifically illustrated on the example of running. It maps its coverage, presentation and purpose of the information. The thesis also search for consequences related to commercialisation of running and tries to find out the extent of influence of media on public interest in running.